Systemy Contact Center – czym są i jakie płyną korzyści z ich wdrożenia?

Podstawą każdej firmy, zajmującej się obsługą klienta, jest dobrze zorganizowany system komunikacji. To od niego w ogromnej mierze zależy stopień obciążenia pracowników, jakość realizowanych usług, tempo rozwiązywania problemów, z którymi zgłaszają się klienci oraz poziom ich satysfakcji. W dobie rosnących oczekiwań konsumenckich niezbędne jest wdrożenie nowoczesnych narzędzi usprawniających proces obsługi. Rozwiązaniami na miarę XXI wieku są systemy Contact Center – wyjaśniamy, czym są oraz jakie korzyści wiążą się z ich wprowadzeniem!

Różnice między Contact Center a Call Center

System Contact Center często mylnie utożsamia się z Call Center, warto jednak zaznaczyć, że pojęcia te określają, znacznie różniące się od siebie formy kontaktu z klientem. W tradycyjnym Call Center obsługa odbywa się wyłącznie telefonicznie i zajmuje się przekierowywaniem rozmów z jednego zespołu do drugiego. Contact Center stanowi rozwinięcie tej koncepcji. Jest to system omnichannel, który do komunikacji z klientem wykorzystuje znacznie więcej kanałów kontaktu – łączność poprzez telefon, e-mail, czat, stronę internetową, media społecznościowe, SMS, telekonferencje czy też telefaks, a nawet samoobsługowe portale komunikacji głosowej. Aby systemy Contact Center mogły przynosić realne korzyści, należy dostosować je do indywidualnych wymagań i charakteru przedsiębiorstwa. Ich profesjonalnym projektowaniem, wdrażaniem i optymalizacją zajmuje się firma Sprint (https://sprint.pl/pl/uslugi/contact-center-cc).

Dlaczego warto postawić na systemy Contact Center?

Wdrożenie systemów Contact Center wiąże się z licznymi korzyściami. Do najczęstszych należy wsparcie pracowników firmy, poprzez automatyczne kolejkowanie zgłoszeń, możliwość odsłuchiwania rozmów oraz analizowania czatów. Wszelkie dane napływające z różnych kanałów komunikacji zostają zgromadzone i przetworzone, dzięki czemu firmy uzyskują dostęp do pełnej historii kontaktu z klientem. Pozwala to na ustalenie oczekiwań klienta, sprawne przekierowanie go do odpowiedniego konsultanta oraz szybsze rozwiązanie problemu. Dzięki systemom Contact Center obsługa klienta jest utrzymana na najwyższym poziomie!

System umożliwia menedżerom przełączanie dostępu i priorytetów członków zespołu oraz monitorowanie ich pracy w czasie rzeczywistym. Pomaga to w pomiarze efektywności agentów i przyczynia się do uzyskania maksymalnej wydajności, a w dłuższej perspektywie czasu – także wzrostu skuteczności firmy na rynku oraz zwiększenie jej rentowności! Contact Center doskonale sprawdzi się zarówno w przedsiębiorstwach zajmujących się sprzedażą towarów, jak i wsparciem technicznym. Decydując się na skorzystanie z usług Sprint S.A., możesz dodatkowo liczyć na pełną integrację z aplikacjami biznesowymi i gwarancję sukcesu implementacyjnego!